Campagnes

GRIP organiseerde de voorbije jaren meerdere sensibilisatiecampagnes. Je kan nog altijd meehelpen om het campagnemateriaal verder te verspreiden! Klik op de afbeelding voor meer info, affiches, filmpjes,...

GRIP Campagne mijn handicap mijn rechtenWe staan sterker dan we denken!Leven zonder keuzes, dat is pas een handicapIedereen-modelReclamemodellen ondergoedcampagne

Twee benen minder, tweemaal meer klotenHaha... handicap. Zonder humor, dat is pas een handicapMartin Luther King: burgerrechtenKom uit de schaduw!


In het kader van de campagne 'Mijn handicap, mijn rechten!' organiseerde GRIP op woensdag 11 december 2013 een sensibiliserende actie in het Centraal Station van Antwerpen.

3 december 2013, Internationale Dag voor Mensen met een Handicap. GRIP grijpt dit moment aan om haar nieuwe campagne "Mijn handicap, mijn rechten! Omdat we geen tweederangsburgers zijn" te lanceren.

Campagnebeeld we staan sterker dan we denken met persoon met downsyndroom in sumo-houdingGRIP lanceerde de campagne 'We staan sterker dan we denken' in 2001. We willen de aandacht vestigen op het VN-Verdrag inzake de Rechten van Personen met een Handicap.

Ook mensen met een beperking willen zelf keuzes maken over de grote en kleine dingen des levens. Deze boodschap werd verspreid sinds 10 april 2009, met een bizar filmpje dat op internet circuleerde. Tien dagen later ging de campagne verder met o.a. affiches en een radiospot.

iedereeNModel is een campagne in het kader van Europees Jaar van Gelijke Kansen voor Iedereen (2007), in samenwerking met 50 organisaties van personen met een handicap/ chronische ziekte.

Subcategorieën

In het najaar van 2004 lanceerde GRIP haar nieuwe beeldvormingscampagne: "Mensen met een handicap, kun je nog iets van leren". Met deze campagne willen we onze samenleving een andere boodschap brengen dan die van zorg, medelijden en paternalisme. GRIP wil constructief zijn en meewerken aan een positieve beeldvorming over mensen met een handicap.

Dit doen we door in verschillende fasen in te gaan op kwaliteiten en mogelijkheden van mensen met een handicap. In het najaar passeerden de eigenschappen doorzettingsvermogen en humor reeds de revue.

De humorcampagne, die bestond uit een advertentie, cartoons en radiospots, werd in het voorjaar van 2005 verder uitgediept met een gloednieuwe TV-spot en cartoonwedstrijd.

De humorcampagne van GRIP zorgde voor controverse in de media. De heisa ging vooral over de tv-spot. Die toonde het pijnlijke moment in het ziekenhuis als een vader te horen krijgt dat zijn pasgeboren kind een beperking heeft (of meer dan één). Volgens sommigen te confronterend en respectloos, volgens GRIP inderdaad niet grappig (bedoeld), maar een boodschap over het belang van humor om het leven draaglijker te maken.

Persoonlijke getuigenissen over het "verwerken" of "een plaats geven" of "omgaan met" het feit dat je kind een handicap heeft. Eerder verschenen in Handiscoop.

gelijke kansen